Thursday, December 15, 2011

Ebi Sayang Sabah


Ebi Kornelis atau lagi dikenali dengan panggilan Ebi AF5 kali ini muncul lagi dengan single terbaru iaitu Sayang Sabah. Sekarang Ebi sudah mulai sinonim dengan gelaran Ebi Sayang Sabah.


Lagu Sayang Sabah ini dicipta oleh Komposer Asmin Mudin yang tidak asing lagi di Negeri Sabah ini. Lirik lagu yang berdurasi 3.23 minit ini juga dicipta oleh Asmin Mudin oleh itu tidak hairanlah lagu ini 100% terasa Sabah dia dari segi bahasa dan juga alunan muzik.




Menurut Ebi yang menghantarkan lagu Sayang Sabah ini terus ke emel sya, " Salam kawan2 seperjuangan...Inilah single terbaharu saya bertajuk ''SAYANG SABAH'' Dedicated untuk semua Orang2 Sabah di mana saja berada. Hasil ciptaan Komposer yang tidak asing lagi di bumi Sabah ini Asmin Mudin..Harapan saya agar kawan2 dapat putarkan lagu ini...Minta maaf kerana saya tidak dapat berjumpa personally untuk paskan cd ini. Tapi insyaAllah nanti kalu ada masa yang lapang kita akan bertemu juga kena kopi2....kehaaaaaaaaa...Sayang Sabah."



Ebi juga ada sertakan Lirik lagu Sayang Sabah ini antara liriknya yang sya suka adalah Sayang Sabah ditinggal-tinggalkan, Sumandak saya nangis kasihan, saya pergi mengumpul berian, sabar-sabar hormat pengorbanan. Hehe nah sya mau kasi dengar ni lagu sama sumandak-sumandak sya.




Akhir sekali Terima Kasih kami ucapkan kepada Ebi Kornelis yang mengirimkan lagu Sayang Sabah untuk dipromosikan di Sabahan.FM dan kami mengucapkan sekalung tahniah serta semoga terus maju jaya di lapangan SENI..






p/s ~ Sa mau juga lar minta buatkan lagu sama si Asmin Mudin..Tajuk dia "Paling Siuk" hehehe sapa setuju sila LIKE ar ekekekkew..

2 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More